30 Ekim 2013

Serenad / Zülfü Livaneli


Aylar önce okuduğum bir kitaptı , yazısını yazamadım benden sonra başkasına gitti ve ancak geldi kitap ben kendi fotoğraflarımı kullanmayı tercih ediyorum , bu yüzden bu kadar bekledim hatta okuyup hala bana gelmeyen ve yazamadığım kitaplarım var umarım çabucak gelir çünkü aylar geçmesine rağmen geri gelmeyen kitaplarım akıbetini merak ediyorum .

Hakkında çok güzel şeyler duymuştum ve evet söz ettikleri kadar güzel ve duygu yüklü içinde gerçekleride barındıran bir kitap , zülfü livaneli döktürmüş diyebilirim.

Kitabı bitirdikten sonra bir araştırma yaptım ve struma ve mavi alay olayının gerçek olduğunu öğrendim.Ayrıca kitapta Einstein'ın Atatürk'e yazdığı mektupta yer almaktatır.
Struma gemisi şile açıklarında siyaset yüzünden769 yahudiye mezar olmuş,
Mavi alay ise kırım türklerinin yaşadığı bir tradeji,
Kitabı okurken çoğu yerde içim yandı.

ÖZET:

Her şey, 2001 yılının Şubat ayında soğuk bir gün, İstanbul Üniversitesi'nde halkla ilişkiler görevini yürüten Maya Duran'ın (36) ABD'den gelen Alman asıllı Profesör Maximilian Wagner'i (87) karşılamasıyla başlar.

1930'lu yıllarda İstanbul Üniversitesi'nde hocalık yapmış olan profesörün isteği üzerine, Maya bir gün onu Şile'ye götürür. Böylece, katları yavaş yavaş açılan dokunaklı bir aşk hikâyesine karışmakla kalmaz, dünya tarihine ve kendi ailesine ilişkin birtakım sırları da öğrenir.

Serenad, 60 yıldır süren bir aşkı ele alırken, ister herkesin bildiği Yahudi Soykırımı olsun isterse çok az kimsenin bildiği Mavi Alay, bütün siyasi sorunlarda asıl harcananın, gürültüye gidenin hep insan olduğu gerçeğini de göz önüne seriyor.

 
 Mutlaka herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum.
Sevgiler...
 

6 yorum:

  1. en kısa zamanda okumaya başlıyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Bana hediye olarak geldi henüz okumadım.İyice meraklandım şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen başla derim , gerçekten harika bir kitap

      Sil
  3. Canım o kitabı ilk blog yazmaya başladığım aylarda Marmariste okumuştum, çok iyi hatırlıyorum. Tekne turunda okumuştum ve herkes denize girerken ben kitaba yapıştım bırakamıyorum merak ediyorum. Çok güzeldi, çok sevmiştim. Okuduğum Livaneli kitaplarının en iyisiydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde okuduğum en iyi kitaplardan birisi elimden bırakamamıştım :)

      Sil

Hadi durma sende yaz:)))Beni mutlu et....